Bawa Hatimu Kepada Tuhan

    Author: Unknown Genre: »
    Rating

    "Kini usiaku menjengah empat puluhan. Semuanya cepat dan pantas sekali tanpa ada penanguhhan. bermakna seruan ke arah kematian semakin bergema kedengaran walau pun syaitan dan nafsu berhempas pulas melengah-lengahkankan.


    Bagi masyarakat barat, tatkala usia ini adalah "permulaan" sebenar bagi setiap insan, akan tetapi bagi kacamata Islam, masa ini adalah penentu samada terus istiqamah dan beriltizam di atas jalan hidayah ataupun terus-menerus leka meranduk kesesatan hingga tidak nampak lagi jalan pulang..."




    Di dalam menjalani kehidupan, kita sering terlalai dengan banyak bentuk keindahan dunia yang menyebabkan kita kadang-kadang lupa arah tuju kita dan tersimpang dari tujuan hidup kita. Melalui buku ini penulis cuba membawa kita semula ke jalan yang sepatutnya kita ambil dengan membawa hari kita lebih dekat kepada Allah s.a.w. 
    Walaupun merupakan penulis angkatan baru, tetapi penulis berjaya menyusun buku ini dengan susunan yang agak menarik, yang dibahagikan kepada 4 bahagian, tentang Iman, tentang dosa, tentang pahala dan tentang syurga yang merupakan matlamat hidup kita.Terdapat 60 tajuk-tajuk pendek yang disarankan oleh penulis yang diharapkan dapat mendekatkan hati kita kepada Allah s.a.w. Antara yang disentuh ialah supaya kita menjadi hamba yang sentiasa bersyukur dengan banyak memberi, memberi kemaafan. Kita diingatkan supaya mengingati Allah di masa susah dan juga senang dan juga sentiasa mendampingi Al-Quraan, menambah ilmu, selalu meningati dosa, pahala, syurga dan hari Akhirat, menggunakan bahasa yang digunakkan agak mudah difahami dan padat dengan contoh-contoh tauladan. Mudah-mudahan buku ini dapat memberi sedikit tarbiah kepada rohani kita.





    Tajuk : Bawa Hatimu Kepada Tuhan
    Penulis : Amaludin Mohd Napiah
    Penerbit : Galeri Ilmu / 2009
    Halaman : 207 ms
    Harga : RM21.00

    Leave a Reply

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    Kongsikan Bersama

    Total Pageviews

    Followers